11.01.2021
1. Заняття з розвитку мовлення.
Тема: Вивчення мнемо-віршика "Ведмежатко", вірша Варвари Гринько «Привітання».
Перед вивченням віршиків пропоную зробити з дітками фонетичну зарядку.
Розучування вірша Варвари Гринько «Привітання».
«Доброго ранку!» — мовлю за звичаєм.
«Доброго ранку!» — кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» — людям бажаю.
«Вечором добрим!» — стрічних вітаю.
І усміхаються у відповідь люди,
Добрі ж слова бо для кожного любі.
Прийоми розучування: удома дорослий може скористатися прийомами, які використовують вихователі в дитячих садках. Дорослий пропонує дитині повторити рядки разом з ним, а потім просить розповісти весь вірш, підказуючи слова, які вона забула. Потім читає вірш таким чином: він починає - дитина закінчує рядок.
Рухлива гра «Неввічливий метелик»
- закріплювати уявлення про ввічливе спілкування;
- знімати психофізичне напруження;
- створювати веселий настрій.
До нашого автобуса
Метелик залетів. (бігають по колу й махають руками, ніби крилами)
Нікого не питаючи,
На перше місце сів. (присідають)
Нечемний ти, метелику,
Недобре так робить! (погрозливо махають перед собою вказівним пальчиком)
Як хочеш з нами їхати,
То треба попросить! (плескають у долоні)
Візьміть мене, будь ласка!
Й додому відвезіть! (стають «потягом» і «змійкою» рухаються кімнатою).
Мета:
- закріплювати уявлення про рух теплого повітря у приміщенні;
- розширювати знання про способи збереження тепла.👇
Дослід зі свічками. Дорослий запалює дві свічки: одну встановлює перед порогом відчинених дверей, другу піднімає до верхньої частини одвірка. Дітина стоїть на безпечній відстані. Дорослий звертає увагу дитини на те, що полум’я нижньої свічки спрямоване всередину кімнати, а верхньої — назовні. Це пов’язано з тим, що холодне повітря значно важче за тепле. Воно, проникаючи в кімнату через відчинені вікна і двері, стелиться по підлозі й витісняє легке тепле повітря, що піднімається вгору й вилітає з кімнати. Отже, щоб зберегти тепло в кімнаті, вікна і двері в холодну пору слід тримати зачиненими.
Дослід із гарячою водою. Дорослий наливає у три пляшки гарячу воду й спонукає дітину доторкнутися до них. Що ви відчуваєте? (Тепло.) Дорослий пропонує пошукати спосіб зберегти це тепло. Для цього разом із дітиною він обмотує одну пляшку простою тканиною, другу — теплоізоляційним матеріалом або клаптиком хутра. Третю пляшку залишає як є. Усі три пляшки дорослий на 10—15 хв виставляє за вікно. За деякий час дитина перевіряє, у якому стані вода. У «голій» пляшці вона вихолола, а у пляшці, обгорнутій тканиною, залишилася ледь теплою. А от «шуба» із теплоізоляційного матеріалу допомогла зберегти тепло. Дорослий підводить дітину до висновку, що так само, одягаючи теплий одяг, утеплюючи житло, людина може зберегти тепло.
Немає коментарів:
Дописати коментар