КЗ "ЗЗСШІ № 7 І-ІІ ст." ,

Допомога педагогам

Покрокова інструкція використання цифрових  інструментів Google.                 Як збільшити ефективність роботи завдяки цифровим інструментам  Google?


Актуальність та важливість питання впровадження  сексуальної просвіти в шкільну систему.




"Ми можемо більше!" 
Вчимося грамотно обирати владу.
Методичний посібник для роботи з дітьми та молоддю.


"Мій парламент: розумію і впливаю".

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК З ГРОМАДЯНСЬКОЇ ПАРЛАМЕНТСЬКОЇ 
ПРОСВІТИ ДЛЯ РОБОТИ З ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ.
Київ - 2020.

"ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА"
Інтегрований курс, рівень стандарту.

                                

"Демократична школа".



Як говорити про вибори зі старшими дітьми

Щодо середнього та старшого шкільного віку — вкрай важливо розвивати медіаграмотність та критичне мислення, давати чіткі сценарії фактчекінгу.

Основне правило тут — жодного читання/лайкання/поширення новин (особливо політичних!) у соцмережах!

«Фабрики ботів» зараз — звичне явище, а підробити чийсь офіційний акаунт, запустити фейк чи джинсу (проплачені статті в медіа без маркування реклами) стає в рази простіше, якщо звичайний користувач просто «проглядає» новину або орієнтується на великі літери в заголовку.

Можна організувати окреме заняття, присвячене саме напрацюванню навички перевірки інформації.


Принципово інша річ — стеження за медійною кампанією певного кандидата чи політичної партії — наскільки вона послідовна, чи відчувається агресія щодо інших кандидатів, певних суспільних груп.  Також вартує пошукати інформацію про певного кандидата на інших вебресурсах, порівняти як один і той самий епізод його діяльності подається чи замовчується.


А для повсякденного впливу і моніторингу процесу дотримання передвиборчих обіцянок потрібно опанувати матеріали методичного посібника 
"Інструменти впливу громадян на місцеву владу"

Граємо у вибори

Цікаві активності пропонує міжнародний проєкт «М18 (Менші за 18) — Ми можемо більше! Для активної громадянської участі молоді в Східній Європі». Його вже 5 років проводить ГО «Агенція розвитку освітньої політики» спільно з німецькою організацією DRA (Deutsch-Russischer Austausch) та іншими міжнародними партнерами.

Формати активностей:

  • Київський дитячо-юнацький форум (за зразком «Berliner JugendForum»), який цьогоріч відбувся, в основному, онлайн 9–10 жовтня та з кількома локаціями на свіжому повітрі і дотриманням усіх санітарно-гігієнічних норм.
  • Конкурс молодіжних проєктів, палітра можливостей активної громадської участі для молоді, мотиваційні спікери (політики, лідери думок, представники громадянського суспільства) та корисні воркшопи. 

  • Всеукраїнська імітаційна гра-вибори, яку традиційно проводять перед реальними виборами. Методичні рекомендації щодо проведення цьогорічної гри-моделювання «Я обираю місцеву владу» та «Я обираю свого мера» — тут. Вона пройшла 10–22 жовтня. Проєкт — освітній і політично нейтральний. Основна мета — виховувати критичне мислення та формувати громадянські компетентності учнівської молоді.

Суть гри — імітується реальний виборчий процес. Для цього створюють та навчають учнівську виборчу комісію, облаштовують приміщення для голосування та окремі кабінки, проводять повноцінне голосування з видачею бюлетенів строго за документом, що посвідчує особу, та підрахунком голосів з екзит-полами, спостерігачами тощо. Все, як у чинному законодавстві. Можна проглянути відео, як голосування відбувалось у 2019 році, тут.

Учасники беруть реальні програми справжніх партій/кандидатів, створюють їх синопсис та, щоб уникнути будь-яких звинувачень у маніпуляціях, відбувається шифрування — «Партія А», «Партія Б»… Таким чином учні голосують саме за зміст і сенси, що є ключовим для формування свідомого громадянського суспільства.

Результати «дитячих виборів» оголошують тільки після оприлюднення результатів основних «дорослих» виборів. Детальніше про навчання учнів — членів виборчої дільниці та розробку занять можна прочитати в методичному посібнику «Ми можемо більше! Вчимося грамотно обирати владу».


Як говорити з учнями про корупцію? Добірка ресурсів для вчителів



Насамперед самим вчителям слід чітко розібратися, що таке корупція, зрозуміти, наскільки часто ми з нею стикаємось у повсякденному житті та які реальні механізми протидії корупції можемо використовувати.
У цьому  допоможе підготовлений експертами проект                                                  "Світлофор освітньої доброчесності для освітян".

Для молодшого та середнього шкільного віку можна використати розробки циклу антикорупційних уроків «Розслідування корупції», «Що таке корупція», «Освітній процес», «Викриття» від студії онлайн-освіти EdEra та Програми розвитку ООН в Україні, що були розроблені за підтримки Міністерства закордонних справ України.

Готові презентації, робочі зошити, гейміфіковане навчання дадуть змогу цікаво й змістовно познайомитися з поняттями.

Ігри сервісу Kahoot «Подарунок чи хабар», «Абсурдні статки», «Право чи обов’язок» не просто повеселять дітей, а й провокуватимуть їх ставити запитання.


Цьогоріч ООН проводить кампанію під гаслом «To RECOVER with INTEGRITY», що містить елементи можливих корупційних сценаріїв у зв’язку з протидією COVID-2019 під хештегом #UnitedAgainstCorruption.

Також для учнів старшого віку буде корисним промоніторити сайти державних установ, щоб зрозуміти їхні функції та повноваження, вивчити поточну ситуацію в Україні:


Ну і звісно, куди ж без спільних ігор (офлайн чи онлайн):

Важливо не просто «погратися», а й обговорити з дітьми: що дізналися в ході гри, що викликало здивування/обурення, яка стратегія була виграшною і чи хотіли б її використовувати в повсякденному житті.

А для того щоб було і тематично, і яскраво, і з подарунками — можна скористатись ось такими веселими наліпками.

Бажаю Вам крутого уроку!

Підготовка педагогів до інтегрованого заняття.






Методичні рекомендації для вихователів: "Новачок в дитячому садку: психолого-педагогічний супровід".


Презентація "Інтерактивні методи навчання"



Немає коментарів:

Дописати коментар