Покрокова інструкція використання цифрових інструментів Google. Як збільшити ефективність роботи завдяки цифровим інструментам Google?
"Демократична школа".
Як говорити про вибори зі старшими дітьми
Щодо середнього та старшого шкільного віку — вкрай важливо розвивати медіаграмотність та критичне мислення, давати чіткі сценарії фактчекінгу.
Основне правило тут — жодного читання/лайкання/поширення новин (особливо політичних!) у соцмережах!
«Фабрики ботів» зараз — звичне явище, а підробити чийсь офіційний акаунт, запустити фейк чи джинсу (проплачені статті в медіа без маркування реклами) стає в рази простіше, якщо звичайний користувач просто «проглядає» новину або орієнтується на великі літери в заголовку.
Можна організувати окреме заняття, присвячене саме напрацюванню навички перевірки інформації.
- Як розпізнати фейк від проєкту StopFake.
- Методичка з фактчекінгу від ILID та EdEra.
- Very Verified: онлайн-курс з медіаграмотності від IREX та EdEra.
Принципово інша річ — стеження за медійною кампанією певного кандидата чи політичної партії — наскільки вона послідовна, чи відчувається агресія щодо інших кандидатів, певних суспільних груп. Також вартує пошукати інформацію про певного кандидата на інших вебресурсах, порівняти як один і той самий епізод його діяльності подається чи замовчується.
- База даних політиків та партій від Руху Чесно.
- Серпом по рейтингу від Центру протидії корупції.
- База Декларацій від ініціативи Канцелярської сотні.
- Антикорупційні журналістські розслідування від BIHUS-info.
Граємо у вибори
Цікаві активності пропонує міжнародний проєкт «М18 (Менші за 18) — Ми можемо більше! Для активної громадянської участі молоді в Східній Європі». Його вже 5 років проводить ГО «Агенція розвитку освітньої політики» спільно з німецькою організацією DRA (Deutsch-Russischer Austausch) та іншими міжнародними партнерами.
Формати активностей:
- Київський дитячо-юнацький форум (за зразком «Berliner JugendForum»), який цьогоріч відбувся, в основному, онлайн 9–10 жовтня та з кількома локаціями на свіжому повітрі і дотриманням усіх санітарно-гігієнічних норм.
- Конкурс молодіжних проєктів, палітра можливостей активної громадської участі для молоді, мотиваційні спікери (політики, лідери думок, представники громадянського суспільства) та корисні воркшопи.
- Всеукраїнська імітаційна гра-вибори, яку традиційно проводять перед реальними виборами. Методичні рекомендації щодо проведення цьогорічної гри-моделювання «Я обираю місцеву владу» та «Я обираю свого мера» — тут. Вона пройшла 10–22 жовтня. Проєкт — освітній і політично нейтральний. Основна мета — виховувати критичне мислення та формувати громадянські компетентності учнівської молоді.
Суть гри — імітується реальний виборчий процес. Для цього створюють та навчають учнівську виборчу комісію, облаштовують приміщення для голосування та окремі кабінки, проводять повноцінне голосування з видачею бюлетенів строго за документом, що посвідчує особу, та підрахунком голосів з екзит-полами, спостерігачами тощо. Все, як у чинному законодавстві. Можна проглянути відео, як голосування відбувалось у 2019 році, тут.
Учасники беруть реальні програми справжніх партій/кандидатів, створюють їх синопсис та, щоб уникнути будь-яких звинувачень у маніпуляціях, відбувається шифрування — «Партія А», «Партія Б»… Таким чином учні голосують саме за зміст і сенси, що є ключовим для формування свідомого громадянського суспільства.
Результати «дитячих виборів» оголошують тільки після оприлюднення результатів основних «дорослих» виборів. Детальніше про навчання учнів — членів виборчої дільниці та розробку занять можна прочитати в методичному посібнику «Ми можемо більше! Вчимося грамотно обирати владу».
Цікаві активності пропонує міжнародний проєкт «М18 (Менші за 18) — Ми можемо більше! Для активної громадянської участі молоді в Східній Європі». Його вже 5 років проводить ГО «Агенція розвитку освітньої політики» спільно з німецькою організацією DRA (Deutsch-Russischer Austausch) та іншими міжнародними партнерами.
Формати активностей:
- Київський дитячо-юнацький форум (за зразком «Berliner JugendForum»), який цьогоріч відбувся, в основному, онлайн 9–10 жовтня та з кількома локаціями на свіжому повітрі і дотриманням усіх санітарно-гігієнічних норм.
- Конкурс молодіжних проєктів, палітра можливостей активної громадської участі для молоді, мотиваційні спікери (політики, лідери думок, представники громадянського суспільства) та корисні воркшопи.
- Всеукраїнська імітаційна гра-вибори, яку традиційно проводять перед реальними виборами. Методичні рекомендації щодо проведення цьогорічної гри-моделювання «Я обираю місцеву владу» та «Я обираю свого мера» — тут. Вона пройшла 10–22 жовтня. Проєкт — освітній і політично нейтральний. Основна мета — виховувати критичне мислення та формувати громадянські компетентності учнівської молоді.
Суть гри — імітується реальний виборчий процес. Для цього створюють та навчають учнівську виборчу комісію, облаштовують приміщення для голосування та окремі кабінки, проводять повноцінне голосування з видачею бюлетенів строго за документом, що посвідчує особу, та підрахунком голосів з екзит-полами, спостерігачами тощо. Все, як у чинному законодавстві. Можна проглянути відео, як голосування відбувалось у 2019 році, тут.
Учасники беруть реальні програми справжніх партій/кандидатів, створюють їх синопсис та, щоб уникнути будь-яких звинувачень у маніпуляціях, відбувається шифрування — «Партія А», «Партія Б»… Таким чином учні голосують саме за зміст і сенси, що є ключовим для формування свідомого громадянського суспільства.
Результати «дитячих виборів» оголошують тільки після оприлюднення результатів основних «дорослих» виборів. Детальніше про навчання учнів — членів виборчої дільниці та розробку занять можна прочитати в методичному посібнику «Ми можемо більше! Вчимося грамотно обирати владу».
Як говорити з учнями про корупцію? Добірка ресурсів для вчителів
Для молодшого та середнього шкільного віку можна використати розробки циклу антикорупційних уроків «Розслідування корупції», «Що таке корупція», «Освітній процес», «Викриття» від студії онлайн-освіти EdEra та Програми розвитку ООН в Україні, що були розроблені за підтримки Міністерства закордонних справ України.
Готові презентації, робочі зошити, гейміфіковане навчання дадуть змогу цікаво й змістовно познайомитися з поняттями.
Ігри сервісу Kahoot «Подарунок чи хабар», «Абсурдні статки», «Право чи обов’язок» не просто повеселять дітей, а й провокуватимуть їх ставити запитання.
Цьогоріч ООН проводить кампанію під гаслом «To RECOVER with INTEGRITY», що містить елементи можливих корупційних сценаріїв у зв’язку з протидією COVID-2019 під хештегом #UnitedAgainstCorruption.
Також для учнів старшого віку буде корисним промоніторити сайти державних установ, щоб зрозуміти їхні функції та повноваження, вивчити поточну ситуацію в Україні:
- Національне антикорупційне бюро України (НАБУ)
- Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК)
- Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП)
- Державне бюро розслідувань (ДБР)
- Вищий антикорупційний суд (ВАС)
- Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА)
Ну і звісно, куди ж без спільних ігор (офлайн чи онлайн):
- Антикорупційна гра «Державотворець»
- Гра «Гроші, метри, два авта. Вгадай місячну зарплату чиновника за його статками» від Texty.org.ua
- Гра «Непідкупність»
- Антикорупційний квест (у трьох форматах — лінійний, QR-квест і вебквест)
- Інтелектуальна антикорупційна гра у форматі «Що? Де? Коли?»
- Антикорупційна «Мафія» (місто проти корупції)
- Антикорупційні сценарії
Важливо не просто «погратися», а й обговорити з дітьми: що дізналися в ході гри, що викликало здивування/обурення, яка стратегія була виграшною і чи хотіли б її використовувати в повсякденному житті.
А для того щоб було і тематично, і яскраво, і з подарунками — можна скористатись ось такими веселими наліпками.
Бажаю Вам крутого уроку!
Підготовка педагогів до інтегрованого заняття.
Методичні рекомендації для вихователів: "Новачок в дитячому садку: психолого-педагогічний супровід".
Немає коментарів:
Дописати коментар